Search
Close this search box.

Simi – mesto koje ću zauvek voleti

Priča je sledeća. U leto 2014. godine, špartajući različitim internet stranicama sa zanimljivom turističkom ponudom, slučajno sam naišla na priču o ostrvcetu Simi. Zaintrigirana činjenicom da se nikada nisam susrela sa ovom grčkom destinacijom, niti kroz priču poznanika, niti kroz standardnu turističku ponudu domaćih agencija, otvorila sam galeriju sa njenim fotografijama. Koji trenutak kasnije moj lik je poprimio izgled onog smajlija sa srcima umesto očiju. Da, ovog: Резултат слика за emoji with heart eyes . Gledala sam u ekran svog laptopa duboko šokirana spoznajom da nikada ranije nisam čula za jedno ovako lepo, živopisno i specifično mesto. Kada sam se oporavila od šoka (verujte, po sredi jeste bio blaži šok momenat) krenula sam u dublje istraživanje. Tada sam saznala da se ostrvo nalazi 20 km severno od Rodosa, ka jugozapadnoj obali Turske i da se do njega isključivo može doći morskim putevima. Dakle, bilo je neophodno odleteti do Rodosa, a onda odatle brodićem otploviti do Simija.

Nažalost, u tom trenutku za mene je to bila nemoguća misija. Naime, tih dana sam i dalje imala problema sa svojim izrazito jakim strahom od letenja. Moja hronična anksioznost uspela je da mi stvori nekoliko strašnih fobija (ona od mostova je i dan danas aktuelna i pitanje je hoću li je se ikada osloboditi) a jedna od njih ticala se upravo leta avionom. Zatvoren prostor u kombinaciji sa visinom i činjenicom da ne mogu biti u kontaktu sa sebi dragim ljudima, stvarao je paničan strah koji mi godinama nije dozvoljavao da živim normalno, makar kada su po sredi bila putovanja. Tako je tog leta, (a i onog idućeg, iz istog razloga) moja ljubav sa Simijem, ostala krajnje platonska. Ali znala sam, ma bila sam uverena, da će se to kad tad promeniti.

Godinu i po dana nakon događaja sa početka ovog teksta, uspela sam da izdejstvujem jednu od važnijih pobeda u svom životu – pobedu nad strahom od letenja. Tako je jedan ranojutarnji oktobarski let do Tivta promenio sve. Osam meseci kasnije, ponovo sam sedela za svojim laptopom gledajući fotografije ostrva Simi, ali ovaj put kako bih pronašla nama odgovarajući aranžman za boravak na njemu. I gle čuda, jedna domaća agencija imala je Simi u svojoj ponudi (prvi put za dve godine, koliko sam pratila obaveštenja o ovoj destinaciji), tako da smo se odlučili za tu varijantu. Usled ne baš profesionalnog odnosa od strane iste, kasnije ću se zamisliti nad ovom odlukom, ali jednom kada smo i uživo ugledali Simi, sve negativno smo ostavili rodoškom kopnu.

Jer, ovo božanstveno ostrvce je uživo bilo još i lepše no što se činilo na fotografijama! Toliko lepo da sve fotografije koje ćete naći na internetu, uključujući i one iz mog današnjeg posta, neće uspeti da dočaraju magiju koja tamo vlada. Magiju koja je uspela da ovo mesto odbrani od masovnog turizma, komercijalizacije, halapljivosti za brzom i lakom zaradom… Sve ono što ste navikli da viđate u popularnim grčkim letovalištima, ovde nećete sresti. I nakon onog haosa na Rodosu (koji mi nikako nije prijao, da budem iskrena) dolazak na Simi je delovao terapeutski. Uhvatila sam sebe kako se osvrćem ponovo sa onim smajli-sa-srcima-umesto-očima izrazom na licu, dok upijam sve te boje koje su me okruživale. I ma koliko da sam gledala nisam uspevala da sve sagledam. Stalno bih uočila nešto novo, drugačije, posebno. I tako sam od prvog do poslednjeg momenta našeg boravka na ovom magičnom mestu imala utisak da sam među kulisama kakvog filma iz 60-ih. Ali, ovde nastupa zaplet. To nije grčki film. Ne, to je italijanska romantična komedija u kojoj sve pršti od boja, vrcavih dijaloga i duha. I onog neobjašnjivog osećaja da vam se ništa loše ne može desiti. E to je Simi. A ovo je tek uvod u priču o njemu. Do idućeg posta… Vaša B.

Ostrvo Symi, Grčka 21Ostrvo Symi, Grčka 02Ostrvo Symi, Grčka 11Ostrvo Symi, Grčka
Ostrvo Symi, Grčka 20Ostrvo Symi, Grcka 23Ostrvo Symi, Grčka 10Ostrvo Symi, Grčka 18 Ostrvo Symi, Grčka 08Ostrvo Symi, Grčka 25
Ostrvo Symi, Grčka 15Ostrvo Symi, Grčka 19Ostrvo Symi, Grčka 04Ostrvo Symi, Grčka 22

wearing: dress: ZARA; sandals: ALDO; bag: PARFOIS; hat: H&M; rings: STUDIO GLINA;
photos by me
camera used: Canon EOS 6D, lens:50 mm, f 1.4.
more information: Canon Srbija

*ovaj post nije sponzorisan

LinkedIn

Pročitajte još

14 Responses

1. Nema na čemu, draga Marija! Moje je zadovoljstvo da sa vama podelim ovako lepe stvari…
      Veeeliki pozdrav šaljem!!!
      Brana

1. Hehe hvala mnogo!!! Jedan od dražih komada ovog leta, sigurno! 🙂
      Veliki pozdrav!!!
      B.

1. Wow! Prelepo je. Ali zaista. Ostadoh bez teksta….Ubacujem ga istog treutka na listu za posetiti sledeceg leta 🙂

Kakve su cene smestaja i uopste svega ostalog?

1. Draga Biljana,
      Simi jeste nešto skuplja destinacija, ali ne i abnornalno skupa. Same cene smeštaja nisam analizirala jer smo išli preko agencije te smo dobili cenu kompletnog aranžmana, ali što se tiče cena hrane i ostalih stvari mogu provereno reći da jesu nešto više. Negde možda u rangu sa Hvarom, koji procenat jeftinije. Makar pojedine stvari (šoping je daaaaleko skuplji na Simiju, a ležaljke su nešto jeftinije). Ipak, najiskrenije mogu reći, zaista vredi uštedeti za ovu destinaciju jer je reč o istinski posebnom i magičnom mestu. Možda i najmagičnijem koje sam do sada imala prilike da posetim, kada je reč o letovalištima. 🙂

2. Brano, predivne fotke i predivan opis. Merkam Simi takodje vec godinama, ali me malo plasi vase iskustvo sa agencijom. Nadam se da ces nam opisati i taj manje lep deo vaseg putovanja, cisto da i mi vuduci posetioci znamo na sta da obratimo paznju. Zeljno cekam sledece postove o ovom divnom ostrvu :*

1. Draga,
      nema potrebe da te bilo čije negativno iskustvo odbije da obiđeš jedno ovako lepo mesto. Hvala bogu mogućnosti za individualna putovanja nikada nisu bile bolje, zato ti je moj savet da za ovu destinaciju samostalno isplaniraš svoju maršutu i ritam. Naše iskustvo jeste bilo negativno (zbog nemarnosti agencije mogli smo da ostanemo bez čitavog jednog dana na Simiju, i 6 sati bez smeštaja, dakle na ulici; srećom, reagovali smo brzo i oštro i ispravili su grešku; inače, u pitanju je Mediteraneo agencija, koju posle svega, nažalost, ne mogu preporučiti; ipak, nisam želela da tome posvećujem previše prostora na blogu, jer 1) jesu ispravili grešku a 2) nisam želela da se vraćam na negativne momente putovanja, već sam želela da sa vama podelim isključivo one pozitivne) ali nas to nije sprečilo da preuzmemo stvari u svoje ruke i učinimo ovo letovanje jednim od najlepših. Dakle, sve je do nas samih, zato se vodi svojim željama i obiđi sve što poželiš, bez obzira na tuđa iskustva. 🙂
      Veliki pozdrav šaljem i želim ti da čim pre uživo vidiš Simi!!!